Startsida   Introduktion   Vad är Scientologi?   Böcker   Artiklar   Dianetik   Gratis Personlighetstest 
Vad är Scientologi?
HuvudmenyHemKontaktNyheterbokhandelOrdlistalänkar

Förord
Scientologin: Dess bakgrund och ursprung
Scientologins: principer och tillämpning
Scientologins tjänster
Kaplan- och pastorstjänster samt Scientologins etik- och rättssystem
Scientologins effektivitet
Scientologi-kyrkorna och deras versamhet
Samhällsinsatser
Sociala Reformer
World Institute of Scientology Enterprises (WISE)
Samhällsförbättrande verksamhet
Fakta om Scientologin och dess expansion
En katekes för Scientologin
L. Ron Hubbard
PERSONLIGA FRAMGÅNGAR INOM SCIENTOLOGIN

ETIK- OCH KAPLANTJÄNSTER


Fastän det mesta gick mig väl i händerna allmänt sett, tycktes ett område av mitt liv i flera år ständigt vara otursförföljt. Helt oväntat kunde någonting krascha och allting började plötsligt gå snett. Jag kunde alltid lappa ihop saker och ting igen, men jag levde i ständig skräck inför att blixten oförklarligt skulle slå ner igen. En dag, efter det att mitt liv hade exploderat än en gång, föreslog en vän till mig att jag skulle använda Scientologi-etik för att hantera problemet.

Vad som sedan hände var ett mirakel. Jag upptäckte exakt varför saker omkring mig förblev i ett sådant tillstånd av konstant oreda och förvirring. Bakom alla mina problem fanns ett överlevnadsfientligt beslut som jag hade fattat många, många år tidigare gällande mig själv. Livet började plötsligt gå bra. Och det fortsatte att gå bra.

Scientologin ökar ens medvetande och man inser att man är fullständigt ansvarig för sitt eget tillstånd. Som en andlig varelse kan man skapa livet till fullo. Och när man börjar leva på det sättet, börjar alla ens drömmar att bli verklighet.

R. W.

Föregående Nästa
 

| Hem | Länkar | Ordlista | Bokhandel | E-mail | Undersökning |
| Scientology |
| Scientology (Italiano) | Scientology (Deutsch) | Scientologie (Français) | Cienciología (Español) |
© 2001-2003 Den internationella Scientologi-kyrkan. Alla Rättigheter Förbehållna.

För varumärkesinformation